Prijzencircus bij Eshuis met BOW label voor Coca Cola

Het is natuurlijk áltijd leuk om een award te ontvangen voor een bijzondere of onderscheidende verpakking, maar als je een reeks van deze prijzen wint, heb je toch echt wel iets bijzonders gemaakt. Eshuis uit Dalfsen, de specialist in flexibele verpakkingen en etiketten, zorgt er al sinds 1891 voor dat een verpakking zich onderscheidt in vorm, bedrukking en uitstraling. Met het bij Coca-Cola toegepaste BOW-label sleept Eshuis momenteel de ene na de andere prijs in de wacht.

Het BOW-label is een bijzonder en opvallend product voor de decoratie van diverse verpakkingen. BOW-labels geven de consument de mogelijkheid om een standaard ‘wrap around’-label te laten veranderen in een 3D-strik. Een doodgewone fles verandert op die manier eenvoudig in een prachtig geschenk.

39 landen, 21 formaten
Het BOW-label is een smalbaan rotatieoplossing die wordt toegepast op standaard hoge snelheid etiketteermachines. Het heeft een meerlaagse structuur en is geproduceerd op een speciaal ontwikkelde machine. BOW-labels werden aanvankelijk met de hand gemaakt. Coca-Cola heeft Eshuis verzocht om hetzelfde product op industriële schaal te ontwikkelen. Na achttien maanden van R&D, ontwikkelen en veel testen, is het BOWlabel ontstaan. Het wrap around label bestaat uit drie lagen en kan -net als het standaard label- op dezelfde snelheid (40.000 flessen per uur) verwerkt.

Trots op internationale waardering
Dat dit design internationaal enorm gewaardeerd wordt, is terug te zien aan de inmiddels gewonnen prijzen en nog lopende nominaties. Het winnen van prijzen ervaart Eshuis ook als een geweldige vorm van waardering voor iedereen die aan dit project heeft meegewerkt. “Wij zijn oprecht trots op het BOW-team! In september van dit jaar heeft Eshuis in Chicago de Label Industry Global Award For Innovation 2016 in ontvangst mogen nemen. Dit was de tweede award nadat het bedrijf al een zilveren DuPont Packaging Innovation Award had gewonnen. Tijdens FachPack op 27 september, werd de German Packaging Award in de categorie Designing & Processing in de wacht gesleept. De onafhankelijk jury uit Duitsland schreef in haar juryrapport: het is een vrij ongebruikelijk label, dat fun en interactie biedt. Een technisch intelligente oplossing die op high speed lijnen verwerkbaar is. Het geeft de consument en de brand ‘a playful seasonal value.”

Nominaties & prijzen
Het ‘prijzencircus’ zal nog wel even doorgaan! Naast de nominatie voor ‘De Gouden Noot’, ligt er inmiddels ook een nominatie voor ‘The 2016 FlexoTech International Print & Innovations Awards’ en de ‘Label of the Year Award’ bij de UK Packaging Awards. De uitreiking van de prijzen van de laatste twee nominaties vond in oktober in Londen plaats. Recentelijk ontving Eshuis op de PI in Amsterdam nog de Packaging Innovations Award!

eshuis_bowlabel